woensdag 19 september 2012

Herfstplezier

Herfstweer -heerlijk! Laat de kinderen het niet horen, die vragen zich nog steeds af of er nog een échte zomer komt. Ik ben de enige die me verheug op de tijd dat de regen een excuus is om niet naar buiten te hoeven. Zomerregen geeft een ander gevoel dan herfstregen. Als je na zomerregen de tuin ingaat, blijkt dat het onkruid plotseling kniehoog staat. Herfstregen zadelt je niet met schuldgevoelens op als je een leuk binnenproject aanpakt. M'n naaimachine en breipennen wachten al sinds het voorjaar met smart op actie.
Waar ik ook naar uitkijk is het bestellen van  zaden. Mijn favoriete website daarbij is vreeken.nl. Die hebben zo ontzettend veel leuks, dat ik aan andere zaadleveranciers niet eens toekom. Ik zwijmel boven de tomaten en paprika's en erwten en bonen. Dat is het leuke van vooruitkijken: je slaat fytoftera en bonenvlieg gewoon over en je verheugt je op de ongekende mogelijkheden van het nieuwe jaar. En als de realiteit toeslaat bij een massa bruine tomaten, denk je gewoon: 'volgend jaar beter'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten