dinsdag 11 september 2012

Onze voeding

Het is een echte zaterdagochtend: 3 mensen aan het werk, 1 stiekem met een boek op de bank voor er een paar karweitjes gedaan moeten worden en de rest nog slapend.
Zo is er mooi even tijd om te delen hoe het gaat met de eigenlijke reden van mijn blog: voeding en met name míjn voeding. Ik heb namelijk al sinds mensenheugenis -mijn heugenis- gebrek aan energie en weerstand. Alsof de batterij niet oplaadt, hoeveel energie je ook probeert op te nemen. Volgens de dokter mankeert me niets, dus ga ik zelf maar op zoek; daar, waar een dokter niet komt, bij hetgeen ik eet.
 Oppervlakkig gezien eten we hier in huis niet al te ongezond. Heel gezond, vinden de kinderen. We kunnen het dan ook niet eens worden hoe een maaltijd er eigenlijk uit zou moeten zien. 'Men' vindt hier in huis dat een warme maaltijd hoort te bestaan uit een flink stuk vlees en wat aardappels en groenten en een flinke 'toet' om het af te sluiten. Klinkt niet al te slecht, maar...
-suiker richt volgens mij veel schade aan, dus geen toetjes, appelmoes en dergelijke?
-welk vlees is gezond? hoe zit dat met varkensvlees?
-zijn gekookte groenten nog wel voedzaam?
-fruit bij een maaltijd, gaat dat goed?
-hoe zit dat met granen: vermijden, weken, spruiten?

Vragen genoeg dus. En ik ga op zoek naar antwoorden voor mezelf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten