zaterdag 1 december 2012

feestelijkheden

Koken zoals oma is wel heel ver weg momenteel. Mariana is gisteren 12 geworden. Ze had een wel heel feestelijke dag: ook haar meester en juf vierden hun verjaardag. Dat betekende dat ze 's morgens als een speer uit bed schoot, zich aankleedde en haar cadeautje bekeek en vervolgens stralend en zónder tractatie naar school fietste. Met haar klasgenoten moest ze de klas versieren, daar kwam geen andere meester of juf aan te pas -ze zijn zelf mans genoeg. Dat het gelukt was, bleek 's middags wel. Haar kleren en haren vertoonden sporen van confetti, papierslierten en zaagsel. Het verbaasde me niet, het is er elk jaar hetzelfde en elk jaar ruimen de kinderen alle zooi ook weer -min of meer- netjes op.
Ondertussen werd thuis ijverig aan nog een verrassing voor Mariana gewerkt: Theriza maakt taarten en wat is betere reclame dan er een voor je zus te maken.

 





 Het had wat voeten in de aarde, maar 's avonds stond er een pracht van een bloemenkussen op tafel!

En dan moet je zo'n prachtexemplaar aansnijden...

Ik heb het mes er eerst op alle mogelijke manieren boven gehouden en geaarzeld. Toen heb ik maar een aantal bloemen verwijderd, zodat ik die over de gretig toekijkende meiden verdelen kon en vervolgens is het mes er toch ingegaan. En we hebben gesmuld.

 Foto: Zoo pppffff hehe de taart is af en wat vinde jullie van... Was hele klus al die bloemen

 Mariana is inmiddels ook met het taartenvirus besmet, dus die heeft voor haar verjaardag ook diverse spulletjes gekregen voor het bakken en versieren van cupcakes. Het bleek nu een meevaller te zijn dat haar traktatie uitgesteld was vanwege het meester/juf-feest. Vandaag is ze dadelijk aan de slag gegaan om cupcakes te maken om uit te delen. Het ziet er allemaal heel vrolijk uit, maar o, die kleuren uit een potje... Gelukkig is het geen dagelijkse kost.

En warempel, het is me gelukt om foto's bij dit blog te plaatsen, misschien kan ik de vorige berichten ook nog wat opvrolijken. Ik leer het allemaal zowaar nog!



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten