maandag 4 maart 2013

Tuindagboek februari

1 februari
temp min 7, max 10
neerslag 3 mm 
2 februari
Vanavond zag ik wat sterretjes pinkelen, maar een maan was niet te bekennen. Volgens mij is het geen nieuwe maan, dus moeten er toch heel wat wolken geweest zijn.Vanochtend kwam er opeens een echte sneeuwbui voorbij , die nog een poosje een witte herinnering gaf. Daarna was het een en al zonneschijn. Heerlijk.
8 februari
Het is een beetje winter. Of misschien ook niet.Regen, hagel, sneeuw, hagel, regen... Ik beeld me graag in dat we al een hele week maartse buien achter de rug hebben. Helaas is het geen weer om in de tuin aan de slag te gaan.
temp min 1, max 4 
neerslag 1 mm
9 februari
Zonneschijn en toen sneeuw, een heleboel sneeuw.
11 februari
De temperatuur is weer onder 0 gedoken. Er waait een heel dun windje. 't Is binnen beter dan buiten.
temp min -3, max -2
neerslag 0 mm
12 februari
Meer van hetzelfde. Op de vensterbank zie ik wat groens verschijnen: paprika's. De pepers zitten nog ondergronds, maar toch zie ik volgens mij wat beweging. Ze doen er nogal lang over om te ontkiemen, maar dat is geen wonder. 's Ochtends om een uur of elf  was het maar 13 graden.
20 februari
Er zit voorjaar in de lucht. En het zonnetje laat zich steeds vaker zien. Maandag was echt een dag voor de voorjaarsschoonmaak. Gistermiddag miezerde het weer, maar vanochtend is het koud, maar stralend. We hebben weer een nieuwe aanwinst: een mooie, rooie haan.
28 februari
Wat was het weer koud, de afgelopen week. Het leek alsof de temperatuur zelf bevroren was, geen beweging in te krijgen. Maar gelukkig, het gaat er weer beter uitzien. Acht graden bóven nul. Wat een luxe.
temp min 0, max 8
neerslag 0 mm
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten